Ordensregler

Ordensregler på Rosenvængets Skole

Det er vigtigt, at alle børn, unge og voksne har en god oplevelse, når de er på skolen. Vi skal i fællesskab hjælpe til, så Rosenvængets Skole er et rart sted at være. Rosenvængets Skole er et sted, hvor vi deler gode oplevelser med hinanden. Det er også vigtigt, at man kan dele sine bekymringer med nogen, man har tillid til, der kan hjælpe.
Disse ordensregler er skolens overordnede regler og er hensigtserklæringer for alle børn og voksne. De tager afsæt i skolens værdier. Hver gruppe formulerer på denne baggrund egne regler, der er kendt af elever, forældre og personale. Vi henviser i øvrigt til skolens informationsfolder, der udleveres til alle elever hvert år.
Jeg vil gøre mit bedste for…

• at møde til tiden og være forberedt til skolen
• at hjælpe andre, hvis de har brug for det
• at passe på skolen
• at respektere skolens og gruppens fælles regler • at blive på skolens område sammen med mine kammerater
• at behandle andre ordentligt og med gensidig respekt, så vi giver plads til forskellighed og passer på hinanden
• at tale pænt og respektfuldt til andre og om andre
• at rydde op og lægger på plads efter mig selv samt hjælper andre, hvis de har brug for det

• Alle har frihed til selv at bestemme deres påklædning.

• Regler for elevernes brug for mobiltelefoner og iPads fastsættes i grupperne. Man må kun bruge mobiltelefonen på fællesarealer, hvis det er i forbindelse med arbejde, eller der er en specifik aftale med lærere og pædagoger. Ingen må tage film og billeder af andre uden samtykke.